خط مشی کیفیت
شرکت ملی فولاد ایران به عنوان زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، با ماموریتهای واگذار شده توسط آن سازمان، عهده دار وظایف زیر می باشد:
– اجرای طرح های توسعه در چارچوب منابع و برنامه های زمانبندی شده مصوب با کیفیت مورد پذیرش کارفرما و تاکید بر مدیریت و انباشت تجربه و دانش مربوط و استفاده از آنها در طرحهای آتی با هدف کمک به بومی سازی در صنعت فولاد کشور.
– بررسی و مطالعه به منظور تدوین چشمانداز و برنامههای کلان صنعت فولاد کشور در جهت توسعه متوازن، اصولی و هدفمند در این بخش.
– تلاش برای جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی در راستای تحقق اهداف و برنامههای توسعه فولاد کشور با استفاده از فناوریهای پیشرفته روز و مناسب در طراحی خطوط تولید و کارخانههای جدید به منظور ایجاد و افزایش مزیت های رقابتی.
– انجام امور دیگری که از طرف ایمیدرو به شرکت ارجاع می شود از جمله نظارت بر شرکتهای تحت پوشش با تاکید بر دو اصل ارتقاء بهره وری و رقابتپذیری و ارائه خدمات لازم به آنها در همین راستا.
در انجام وظایف یاد شده، رضایت حداکثری همه ذینفعان اعم از سهامداران، کارفرما، جامعه، مشتریان، کارکنان، تامینکنندگان و شرکای تجاری جزو ارزش های بنیادین شرکت تلقی شده و مشارکت فعال، خلاق و مسئولانه همه کارکنان، بهبود مداوم و طراحی و ارائه مقرون به صرفه خدمات، مورد تاکید مدیریت شرکت می باشد.
برای نیل به کیفیت قابل قبول و ارتقاء مداوم آن، رویکرد استقرار نظام مدیریت کیفیت بر پایه استاندارد ایزو 9001: 2008 را برگزیده ایم و معتقدیم که اثر بخشی و کارآئی این نظام با مشارکت و احساس مسئولیت همة کارکنان شرکت امکان پذیر است. به همین منظور از همة همکاران در سطوح مختلف می خواهم با مطالعه و درک عمیق این خط مشی و نظامنامه کیفیت شرکت و نصب العین قرار دادن آنها، مدیریت شرکت را در انجام وظایف خویش یاری رسانند. خود نیر متعهد می شوم در برآورده کردن الزامات این استاندارد تلاش بایسته را به خرج داده و با نظارت پیگیرانه، از راههای گوناگون، از جمله جلسههای دوره ای بازنگری مدیریت از تداوم و بهپوئی آن اطمینان حاصل نمایم.
نمایندة اینجانب در حفظ و ارتقاء نظام کیفیت، از اختیارات لازم و همکاری و یاری همه همکاران در این خصوص برخوردار بوده و موظف به کسب اطمینان از کارآیی، اثر بخشی، انسجام و یکپارچگی و بهبود مستمر آن با بهکارگیری شیوههای گوناگون از جمله توجیه و آموزش کارکنان، هدایت نظام مدیریت مستندات و انجام ممیزیهای داخلی است.