تعمیرات و نگهداری

قدرتمندترین مرکز تعمیرات و نگهداری سیستم های صنعتی 

تجربه چند ساله مرکز تعمیرات و نگهداری در تعمیرات قطعات و تجهیزات صنعتی موجب آن شد که این زمینه در اولویتهای مهم مرکز باشد و روز بروز رشد کند،در این راه توانایی ارائه خدمات به برندهای تولیدکننده زیادی اعم از اروپایی ،آمریکایی و آسیایی را پیدا کردیم و توانایی ارائه این خدمات به کارخانجات و صنایع داخلی و خارجی را داریم.

نگهداری

درراستای انجام تعمیرات در مجموعه های مختلف صنعتی به این نتیجه مهم رسیدیم که یک سیستم (کارخانه – خط تولید – دستگاه) مانند یک موجود زنده عمل میکند.

تعمیرات

تجربه چند ساله مرکز تعمیرات و نگهداری در تعمیرات قطعات و تجهیزات صنعتی موجب آن شد که این زمینه در اولویتهای مهم مرکز باشد و روز بروز رشد کند.

سیستم مدیریت نگهداری و تعمیر تجهیزات

افزایش عمر مفید و بهره وری ماشین آلات، تاسیسات و تجهیزات
مسله مهم و ضروری در مراکز عمرانی و صنعتی، نحوه سرویس، نگهداری و تعمیرات ماشین‌آلات، دستگاه­‌ها و تجهیزات و به عبارت دیگر حفاظت فنی از دارایی­‌های فیزیکی است. در طول عمر کاری تجهیزات و سیستم­‌های صنعتی به صورت دوره­‌ای باید به  تعمیر و نگهداری سیستم‌ها یا تجهیزات پرداخته شود. این فرآیند شامل استفاده از افراد متخصص، ابزار و قطعات، مواد و تجهیزات و غیره می‌باشد. در مدیریت مواد و قطعات، تعمیر و نگهداری، فعالیت‌های مختلفی باید در مقیاس­‌های متفاوت و به صورت دوره‌ای یا براساس شرایط محیطی خاصی در سیستم انجام پذیرد.

سیستم نگهداری و تعمیرات قادر است ضمن فراهم آوردن بستر مناسب جهت ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای و فنی ماشین‌آلات و تجهیزات، برنامه‌‌ریزی سرویس‌های پیشگیرانه، مدیریت تعمیرات اضطراری و سرویس‌های پیش بینانه به بهبود راندمان تولید و افزایش میزان کارکرد ماشین‌آلات کمک فراوانی می کند.

با توجه به تصورات و تفسیرهای ناقص و غیر علمی حاکم بر ذهن بسیاری از مدیران و حتی کارشناسان و شاغلان در امر نگهداری و تعمیرات ، اهمیت این تعریف پر رنگتر و حساستر می شود. هر چند که حوزه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ، یکی از مهم‌ترین  روش های مطرح  وکاربردی در این شاخه از علم هست اما نمی توان آن را تنها در  این حوزه تصور کرد. برخی نیز ، مفهوم و اساس نگهداری را درنوع و یا نحوه اجرای یک یا چند عمل خاص و مقدماتی ، مثل روغنکاری محدود می کنند، گاهی نیز نگهداری و تعمیرات را به عنوان یک واکنش و عمل سریع در یک شرایط بحرانی برای تعمیر دستگاه‌ها معنا می کنند؛  اگر چه سرعت، یکی از شاخص‌های مهم در این زمینه‌است. اما مسلما تنها شاخص نیست. نگهداری و تعمیرات یک هنر است؛ چرا که پیش از وقوع یک مشکل و همچنین در هنگام وقوع آن، توانایی انتخاب رویکردها و فعالیت‌های مختلف وجود دارد. لذا مدیران، سرپرستان و کارشناسان و مسئولان نگهداری و تعمیرات از نقش پررنگ‌تری نسبت به سایر پارامترهای دیگر حتی «ماهیت مشکل ایجاد شده» برخوردار خواهند بود.